Loading...

تفکیک زباله در مجتمع مسکونی | سطل های تفکیک زباله

تفکیک زباله در مجتمع مسکونی  | سطل های تفکیک زباله
آشنایی با تفکیک زباله و سطل های مورد نیاز

 

منظورت از تفکیک زباله چیست؟

تفکیک زباله در اصل به معنای نگهداری زباله های مرطوب و خشک به طور جداگانه است ، به گونه ای که بتوان زباله خشک را بازیافت و زباله های مرطوب را کمپرست کرد .

 

چرا باید این کار را انجام دهم؟

هدایت زباله های مرطوب به محل های مخصوص و زباله های خشک به محل بازیافت باعث کاهش  آلودگی هوا و آب را می شود .به گونه ای که فرآیندهای مختلفی مثل  کمپوست ، بازیافت ، سوزاندن می تواند برای انواع مختلفی از زباله ها استفاده شوند

یک جلسه توجیحی در مجتمع ترتیب داده و همه همسایگان رادر جریان تفکیک زباله قرار دهید .

 

چگونه می توانم مدیریت زباله را در خانه انجام دهم؟

برای جمع آوری زباله های خانگی در مجتمع ها ،چند سطل تهیه کنید .اول اینکه اندازه سطل ها گنجایش حجم زباله های همه ساکنین آپارتمان را داشته باشد . دقت کنید نمونه سطل های پدالدارو چرخدار میتواند مفید باشد .زیرا فرایند حمل زباله اسان تر انجام میگیرد . سطل ها در رنگ های مختلف ازجمله آبی ،زرد،سبز،قرمز تهیه شود تا مساله تفکیک زباله برای همسایه ها مشخص باشد . بروی هر سطل با کاغذ نوع زباله را مشخص کنید :پلاستیک ، شیشه ،کاغذ ،زباله تر

روزانه زباله های خیس را از خانه بیرون کنید. هفته ای یک بار زباله های خشک را از خانه ذخیره و ارسال کنید.

برای  زباله های بهداشتی وتر حتما  یک کیسه کاغذی استفاده کنید و زباله ها را بدون کیسه در سطل زباله تر نریزید .

نکات مهم در فرایند بازیافت زباله :

  • زباله خشک چیست؟

کاغذ ، پلاستیک ، فلز ، شیشه ، لاستیک ، گرما ، استروفیوم ، پارچه ، چرم ، رکسین ، چوب - هر چیزی که می تواند برای مدت طولانی بدون تجزیه نگه داشته شود.

اگر یک هفته آن را ذخیره کنم ، زباله های خشک بوی می دهند؟

نه اگر تمیز و خشک باشد. اطمینان حاصل کنید که کیسه های پلاستیکی شیر ، کشک ، روغن ، خمیرمایه ، هر ماده غذایی ، از تمام محتویات آنها تمیز شده و قبل از قرار دادن در کیسه زباله های خشک ، خشک می شوند. سپس آنها دچار بو نمی شوند.

  • چگونه می توان جعبه های پیتزا و کیک را ذخیره کرد؟

جعبه های پیتزا یا کیک را از همه مواد غذایی باقی مانده - با یک دستمال مرطوب آشپزخانه تمیز کنید ، یا آنها را به سرعت در آب بشویید و بگذارید قبل از قرار دادن آنها در ظرف زباله خشک ، خشک شود.

  • چگونه بطری های ترشی ، سس را ذخیره کنم؟

بطری های سس را کاملاً با آب بشویید. بطری های ترشی را می توان با صابون و آب تمیز کرد ، زیرا آنها حاوی روغن هستند. اصولاً هیچ مواد غذایی در بطری ها باقی نمی ماند. آنها را به عنوان استفاده مجدد از آنها تمیز کنید. (می توانید برای پاک کردن روغن از یک قطعه روزنامه استفاده کنید)

  • با بسته های شیر ، بسته های دارا و ظروف ماست چه کار می کنم؟

نها را کاملاً تمیز کنید. بسته های شیر ، ماست را به طور کامل در یک انتها باز کنید و تمام مواد باقیمانده را بشویید (آب گرم به بهتر تمیز کردن بسته های شیر کمک می کند). می توان آنها را با ظرف های داخل سینک ظرفشویی کرد و سپس روی یک خط خشک کرد و داخل کیسه زباله های خشک قرار داد.

  • آیا باید ظرفهای آبمیوه را آبکشی کنم؟

بله ، در غیر این صورت مورچه ها به شکر موجود در آب جذب می شوند.

  • آیا بسته بیسکویت / نان من مورچه ها را جذب می کند؟ چگونه آنها را ذخیره کنم؟

اطمینان حاصل کنید که تمام خرده نان و بیسکوییت از بسته جدا شده است ، بنابراین مورچه ها را به خود جذب نمی کنند. اگر بیسکویت خیلی روغنی باشد ، ممکن است لازم باشد بسته با آب و صابون شسته شود.

  • با لباس های قدیمی / کفش / کیف دستی / کمربند / اسباب بازی چه می توانم انجام دهم؟

اگر آنها هنوز در شرایط قابل استفاده هستند ، باید به سازمانی که آنها را جمع آوری می کند ، داده شود. اگر کاملاً غیر قابل استفاده یا بسیار آسیب دیده باشند ، هنوز هم به عنوان زباله خشک طبقه بندی می شوند.

اگر لباس ها با مایعات بدن آلوده نشوند ، به زباله های بهداشتی تبدیل می شوند. اگر آنها با رنگ یا هر ماده شیمیایی آلوده شده باشند ، HHW (زباله های خطرناک خانگی) هستند.

  • با روتختی / تشک / بالش و غیره چه کار کنم؟

مانند بالا.

  • با مبلمان قدیمی / میز شیشه ای شکسته من چه کار می کنم؟

مبلمان قدیمی قابل بازیافت است ، در غیر این صورت ، همراه با شیشه های شکسته می توان آن را به صورت زباله یا زباله (بی اثر) دفع کرد.

  • چه کار کنم با قابلمه های قدیمی ؟

اگر شکسته نشوند ، زباله های قابل بازیافت قابل بازیافت هستند. در صورت شکسته ، زباله یا زباله (بی اثر).

 

  • با جارو برقی قدیمی / پارچه تمیز کردن کف / جارو خشک / برس تمیز کردن حمام من چه کار کنم؟

اگر تمیز و خشک باشد ، قسمتهای پلاستیکی قابل بازیافت هستند و بقیه می توانند به عنوان زباله های بهداشتی در نظر گرفته شوند.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد